Våra köpvillkor

Det är lika enkelt att via vår hemsida handla som att komma in i våra butiker.

Hur beställer man?
Det är enkelt att handla hos P.O.Radio TV. du klickar på "Köp" som finns vid varje produkt och följer vidare instruktioner.

Priser

Priserna som visas vid respektive produkt är priset inklusive svensk moms (såvida du ej klickat i att visa priser exkl moms). Fraktkostnad tillkommer och visas i sin helhet i kassan. Paketpris och mängdrabatt offereras på begäran. Vi reserverar oss för skriv och feltryck.

Köp

När du köper varor hos oss via internet träffas avtal om köp först när P.O.Radio har kontrollerat att varan finns i lager till angivet pris och har bekräftat beställningen. Innan du får denna bekräftelse så kommer du att få ett automatiskt mail som kvitto på beställningen. Din definitiva bekräftelse får du senast 24 timmar efter det att beställningen mottagits. Beställning under fredagar, helgdagsaftnar och helgdag bekräftas senast kl. 18.00 första följande vardag.

Leveranstid

Varor skickas normalt från oss samma dag eller dagen efter. DHL levererar sedan på mellan 1-3 dagar. Om någon produkt mot förmodan inte skulle finnas på lager meddelas detta och beräknad leveranstid på orderbekräftelsen. Om så är fallet har du givetvis rätt att annullera ditt köp eller ändra din beställning.

Leveranssätt

Paketet levereras med DHL till ditt närmaste utlämningsställe.

Vi kan även leverera på andra sätt, enligt separat överenskommelse. Kostnader för frakt och eventuellt postförskott tillkommer.

Kortbetalning

Kortbetalning sker i samarbete med Svea som tillhandahåller säkra kortbetalningar på nätet. Vår betalpartner garanterar att dina kortuppgifter endast kan läsas av betal- och banksystem, och kortuppgifterna blir aldrig synliga för oss. Vid inmatning av kortuppgifter så upprättas en säker kryperad anslutning som säkerställer att ingen obehörig kommer åt dina kortuppgifter.

Vid kortköp reserveras endast köpesumman på ditt kort, pengarna dras först från kontot när vi har kontrollerat att dina varor finns på lager och är redo att skickas.


Faktura

Genom vårt samarbete med Svea kan vi erbjuda privatpersoner att handla mot faktura. Betalningsvillkor är 14 dagar. Vid försenad eller utebliven betalning utgår påminnelseavgift om f.n 60 kr samt dröjsmålsränta med 24 % per år.

Grundkraven för att få betala mot faktura är följande:
-Du har fyllt 18 år
-Du har inga betalningsanmärkningar
-Du har möjlighet att signera din beställning med BankID eller mobilt BankID

För personlig service kan du ringa till Svea kundtjänst på telefon 08-514 931 13 eller skicka ett e-postmeddelande till swp@svea.com

Måndag-Torsdag 08:00-19:00
Fredag 08:00-18:00
Lördag 10:00-17:00
Söndag 11:00-17:00


Delbetalning

Genom vårt samarbete med Svea kan du delbetala dina köp, stora som små. Du väljer själv det köputrymme som passar ditt totala inköpsbelopp bäst upp till 60 000 kr.

I kassan väljer du betalningsalternativet delbetalning och hur många månader du vill dela upp betalningen på. När du sedan bekräftar ditt köp och din ansökan om delbetalning, gör Svea en sedvanlig kreditprövning. Du får besked direkt om din ansökan har godkänts, därefter slutför du köpet. Du kan när som helst välja att slutbetala utan extra kostnad.

Grundkraven för att ansöka om delbetalning är följande:
-Du har fyllt 18 år
-Du har inga betalningsanmärkningar

För personlig service kan du ringa till Svea kundtjänst på telefon 08-514 931 13 eller skicka ett e-postmeddelande till swp@svea.com

Måndag-Torsdag 08:00-19:00
Fredag 08:00-18:00
Lördag 10:00-17:00
Söndag 11:00-17:00


Garantier

Vi ger dig 1 års garanti på de flesta produkter i vårt sortiment. I de fall tillverkaren lämnar en längre garanti, erbjuds du självfallet samma garantilängd.

Förbrukningsvaror samt tillbehör som t.ex. batterier och laddare följer tillverkarens garanti som kan vara kortare än ett år.

Utnyttjande av garantin

Din följesedel/garantibevis är för enkelhetens skull samma dokument. Ditt inköpskvitto gäller som garanti.

Undersökningskostnad

Garanti täcker funktionsfel. Däremot tillkommer undersökningsavgift för undersökta varor som uppvisar handhavandefel eller som har ställts in felaktigt/blivit skadad av användaren. En undersökningsavgift tillkommer även i de fall då serviceverkstaden inte hittar något fel på inlämnad vara.

Fraktskada/Reklamationer

Om varan eller emballaget är skadat när du får varan, skall detta reklameras direkt till postkassör eller chauffören. Om fel upptäcks efter det att försändelsen öppnats skall detta anmälas till P.O.Radio inom 3 dagar. Denna anmälan gör du till oss genom att skicka ett mejl till internet@poradio.se alternativt ringa oss vardagar mellan 10-17 på telefonnummer: 010-184 79 00

Returer

Om du av någon anledning skulle ångra ditt köp av en eller annan anledning, så har du en ångertid på 14 dagar från leverans räknat (gäller endast web-köp). Observera att en retur måste ske i originalförpackning tillsammans med samtliga tillbehör och bruksanvisningar i nyskick. Du skickar tillbaka produkten med samma leveranssätt som levererade paketet tillsammans med originalkvittot på köpet samt information om hur du vill ha pengarna återbetalda. Du får dock själv stå för returfraktskostnaden.
Returadress:
P.O.Radio TV I Hälsingland AB
Köpmangatan 2
824 71 Delsbo

Sekretess

När du handlar hos oss godkänner du samtidigt att vi lagrar och använder din information på samma sätt som om du handlat på postorder. Vi kommer att använda insamlad information för att fullgöra åtaganden mot dig och tillhandahålla den service du förväntar dig. Det kan handla om att leverera de varor du beställt eller utföra kreditkontroll. Om några problem uppstår när vi skall leverera varor till dig kommer vi att använda uppgifterna för att komma i kontakt med dig. Vi tar ansvar för alla personuppgifter, som t.ex. namn, adress och personnummer, som du lämnar till oss eller som vi får del av när du genomför köp.